Фотоуроки

 

УРОК: Як правильно вишивати бісером

Перед початком роботи тканина з нанесеним малюнком рекомендується натягнути на дерев’яну рамку за допомогою кнопок, також можна вишивати на пяльцах прямокутної форми. Якщо п’яльці великі, то полотно можна ” наростити raquo ;, Приметайте по краях додаткові смужки тканини.

Вишивати зручно за столом. Постеліть на робочому місці матерію світлого кольору. Якщо бісер впаде з голки, він не стукнеться об стіл, і не треба буде потім повзати з лупою під столом, збираючи ” втрачений урожай raquo ;. Дуже важливий яскраве світло, тому копітка робота з бісером вимагає гостроти зору. Бісер можна насипати невеликими порціями прямо на тканину, використовувати в роботі блюдця, пластикову Менажница і навіть звичайні сірникові коробки. Дуже зручний останній варіант, тому сірникову коробку можна просто закрити, коли відкладаєте роботу на час.

Нитка для вишивки краще використовувати капронову або бавовняну середньої товщини, шити в одну нитку. Для вишивки по світлої тканини підійдуть нитки білого, бежевого і світло-сірого кольору, для темної тканини або вишивки бісером одного кольору підбирають нитки в тон. Забарвлення кольорових ниток може бути неміцною ndash; перевірте її перед початком роботи. Для золотого бісеру підходять сірі нитки. Щоб нитка не плуталася в процесі роботи, її можна навощити, але не перестарайтеся, віск може забруднити тканину. Надто довга нитка перекручується і перетирається. При закріпленні нитки на тканині уникайте грубих вузликів. Починаючи шов, зробіть на нитці вузлик, прошийте тканину з вивороту на лицьову сторону й закріпіть нитку маленьким зворотним стібком, щоб вузлик не вискочив на лицьову сторону. Нитка можна закріпити також і на лицьовій стороні тканини, зробивши два-три дрібних поперечних стібка в одному місці, яке згодом буде закрито бісерінамі.

Як правило, для бісеру використовують тонкі й довгі голки ndash; частіше голки № 10 і 12. Наші набори укомплектовані голкою №11, як найбільш універсальною. Якщо вам важко всунути нитку в тонку голку, візьміть голку з довгою прорізом посередині замість звичайного вушка.

Основні прийоми вишивки бісером:

” Монастирський ” шов . За характером виконання схожий на вишивку хрестиком. Стежки виконуються по діагоналі, на кожен стібок припадає по одній бісеринці. З виворітного боку виходять вертикальні стібки. Закріпивши голку з ниткою, виведіть її на лицьову сторону і нанизайте одну бісеринку необхідного кольору згідно зі схемою (Рис.1).

Для переходу на інший ряд проведіть голку по виворітній стороні вертикально вгору або вниз і виведіть її на лицьову сторону в верхньому кутку клітки (Мал. 2). Нанизайте бісеринку і продовжуйте вишивати ряд аналогічно, але у зворотному напрямку (Рис. 3, 4). При переході до зміщеному ряду проведіть голку по виворітній стороні до потрібної клітці по діагоналі і виведіть її у верхньому кутку клітки.

” Рядковий ” шов . На кожен стібок припадає одна бісеринка (Мал. 5). Виведіть голку з виворітного боку між першим і другим значками бісеру, нанизайте перший бісеріну і введіть голку перед першим значком бісеру. Тепер виведіть голку з виворітного боку між другим і третім значками, нанизайте другий бісерину і введіть голку між першим і другим значками. Виведіть голку з виворітного боку між третім і четвертим значками, нанизайте третій бісерину і введіть голку між другим і третім значками бісеру. Продовжуйте вишивати аналогічно за схемою на тканині.

” стебельчатая ” шов . Закріпіть нитку, нанизайте бісерину, введіть голку в тканину і виведіть голку позаду нанизаної бісеринки, пройдіть знову через пришиту бісеринку (Мал. 6). Нанизайте другий бісерину, введіть голку в тканину за нової бісеринкою і виведіть між останньою і передостанній бісерінкамі. Протягніть голку через пришиту бісеринку, нанизайте на нитку ще одну. При цьому способі шиття вишивка виходить досить щільною.

” Арочний ” шов . Застосовується, якщо не потрібно щільного прилягання бісеринок до тканини або бажано, щоб вишивка була жорсткою. На кожен стібок з лицьового боку нанизуйте кілька бісеринок, але прикріплюйте до тканини тільки одну з них, що знаходиться на перетині стібків (Мал. 7, 8). При цьому способі шиття вишивка виходить досить жорсткою.

 

УРОК: Значення символів у вишивці

1. Колір у вишивці

Українські вишивки дуже різноманітні і гармонійні за поєднанням кольорів. Колір у народній вишивці має символічне значення.

Традиційними українській вишивці є червоний, чорний та білий кольори. Рідше зустрічається синій, зелений та жовтий.

Червоний колір – це колір життя, сонця, здоров'я, крові. Тому він і переважає у народних вишивках. Чорний в противагу червоному нагадує про сум, горе, смерть. Хоча однозначного тлумачення символіки кольору в народній вишивці немає. Адже і святкові вироби часто вишивали в різних місцевостях чорними нитками.

Вишивки Тернопільської області відзначаються густим, темним, аж до чорного, колоритом. Виконані вовняними нитками, густі без пробілів, орнаменти суцільно вкривають рукави жіночих сорочок.

Сорочки на Полтавщині вишивали головним чином білими нитками, дуже рідко червоними ти сірими. Полтавські рушники вишивали червоними нитками і зображали на них Світове дерево або Дерево життя. Воно символізує людський рід, усе живе на землі. У вишиванках зображення дерева замінює фігуру жінки-матері – берегині людського роду.

Вишивки Київщини виділяються дрібно розчленованими орнаментальними мотивами. Вони найчастіше червоного кольору з графічним окресленням малюнка чорним.

Вишивки Полісся (Рівненська та Волинська обл.) прості та чіткі, складаються з повторення поодиноких або вписаних одне в одне різноманітних ромбів, зірок, ламаних ліній.

Багато і щедро вишивали на Буковині. Яскраво і різноманітно прикрашали рукави святкових сорочок. Вишивали різнокольоровими нитками.

Вишивки Закарпаття характеризуються різноманітністю візерунків, багатством кольорових сполук, здебільшого червоного з жовтим та зеленим. Два або три відтінки жовтого кольору прояснюють вишивку і надають їй золотавого відблиску. Типовим є густе заливання тла, коли велика кількість дрібних елементів заповнює площину.

2. Символи вишивки (робота з презентацією)

З вишивкою пов'язана вся багатовікова історія українського народу, його творчі пошуки, радість і горе, перемоги і поразки, сподівання на майбутнє.

Нанесення на одяг орнаментів у давнину мало в першу чергу магічне значення. Розміщення орнаменту на жіночих сорочках пов'язане з шануванням руки як своєрідного знаряддя праці. Орнаменти, маючи певне символічне значення, повинні були надати їй сили, вправності.

Смислове значення деяких мотивів українських орнаментів ми розглянемо. Користуючись презентацією.

Берегиня – символ, поширений по всій Україні. Вона і Дерево життя, і Мати-природа, і жінка-Мати, яка дарує світові дитину. Народ створив її загадковою незнаною квіткою, що тримає в собі материнську силу жінки.

Дуб. Мотив, що найчастіше зустрічався на парубочих сорочках і поєднував у собі символи сили і краси, але сили незвичайної, краси невмирущої.

Вважалося, що у дубі живуть душі хоробрих воїнів і в ньому наймогутніша влада над злими силами. Він оберігає людину від усіляких негараздів. Від злого чародійства.

Калина – дерево нашого українського народу. Червоні ягоди калини стали символом крові та невмирущого роду. Калина – символ духовного життя жінки: її дівоцтво, любов та краса, заміжжя, радість і горе.

Виноград розкриває нам радість і красу створення сім'ї, є символом родючості. З виноградної лози плели весільні вінки, нею прикрашали весільні караван. Наречену засівали сушеним виноградом, щоб у неї були діти.

Мак. З давніх-давен на Україні святили мак і обсівали людей та худобу, бо вірили, що мак має чарівну силу, яка захищає від усякого зла.

А ще вірили, що поле після битви навесні вкривається маками. Ніжна квітка несе в собі пам'ять народу. Дівчата, в сім'ях яких були загиблі, вишивали узори маку на сорочках, присягаючи зберегти й продовжити свій рід.

Також червоний мак означає красу та молодість жінки.

З давніх давен в Україні святили мак і ним обсівали людей і худобу, бо вірили що, мак має чарівну силу, яка захищає від усякого зла. А ще вірили що поле після битви навесні вкриваэться маками. Ніжна, трепетна квітка несе в собі незнищенну пам'ять роду. Дівчата, в сім'ї яких був загиблий, з любов'ю і сумом вишивали візерунки маку на сорочках, а на голови клали віночки з семи маків, присягаючи цим зберегти й продовжити свій рід.

Таємницю життя приховує в собі і квітка лілії. В легендах квітка лілії то символ дівочих чарів чистоти та цноти. Вишита квітка лілії допоможе розгадати таємницю тих чарів. Якщо пильно придивитися до контурів узору, то вимальовуються силуети двох пташок — знаку любові та парування. Іноді над квіткою вишиті краплі роси які також означають запліднення. Також лілія є суттю вологої енергії. Це підтверджує давня назва квітки-крин порівняймо цю назву з однак спільнокореневим словом криниця.

Візерунки, що нагадують листя хмелю, відносимо до молодіжної символіки. Крім центральної України вона поширена на Поділлі та Волині. Хміль дуже близький до символіки води й винограду, бо несе в собі значення розвитку, молодого буяння та любові. Можна сказати, що візерунок хмелю - це весільна символіка. Народна пісня підказує, що витися — для хлопців означає бути готовим до одруження як для дівчини заміж іти - це пучечки в'язати.

Вся українська вишивка позначена благословенними знаками Води і Сонця. Сонце часто зображується восьмипелюстковою розеткою чи квіткою,а знак Води нагадує згорнутого вужа. Дві стихії, що утворили земне життя,а тому їх треба розуміти як вологу материнську і вогненну батьківську енергії. З глибини минувшини дійшли в орнаментах українських вишивок ці символи-Земля і Сонце, що в поєднанні з Водою складають життєдайну трійцю. Це знаки тих сил, без яких неможливе саме життя. Ромбічні знаки на плічку-це символ плодоріддя Землі-матері,щедро засіяної,зігрітої Сонцем, щоб буяло життя наше.

Зірки розкидані по рукаві і зібрані в геометричний орнамент-це уявлення про структуру Всесвіту, що вже є не хаотичним і безладним, упорядкованим і гармонійним. І знову засіяним, щоб нести новій нові паростки життя у далекі світи.

Дівчата змагалися між собою не тільки в доборі візерунків, орнаменту, а й у майстерності пошиття. Одяг був свого роду характеристикою майстерності. (розкрій сорочки)

Жіноча блузка за кроєм така сама, як і сорочка, відрізняється лише довжиною станка. Для вишиван­ня станок блузки перегортають по ширині і довжині навпіл, від точки перетину позначають глибину і шири­ну горловини по 8 см. Від глибини горловини по поздовжній лінії згину тканини вишивають дві качалочки 15...17 см завдовжки. Через 2...З см від качалочки вишивають окремі еле­менти орнаменту — розкидки або об­відки. Пазуха повинна мати довжину 22...24 см.

Жіночі сорочки призбирані біля шиї поділяють за кроєм на дві основні групи: сорочки з уставками і без уставок.

Уставка — це вшивне плічко, що з'єднує передню і задню частини сорочки і призбирується біля шиї разом зі станком сорочки.

Сорочки без уставок мають суцільні рукава, вшиті пара­лельно станку сорочки — по основі. Край рукава вгорі призбирують разом зі станком, утворюючи шийний виріз. Ці сорочки іноді мають окремий | пришивний комір. Внизу такі рукава закінчують призбируванням над зап'ястями руки.

Чоловічі сорочки за кроєм бувають з уставками і стрілками без уставок.

Сорочка з уставками відрізняється від жіночої сорочки такого самого крою лише меншою довжиною та стриманішою орнаментацією.

Сорочка зі стрілками також має станок, призбираний біля коміра, а замість уставки – трикутний клин розміщений широкою стороною до коміра.

Лілеї. Квітка лілеї приховує в собі таємницю життя. В легендах – це символ дівочих чарів та чистоти, у неї закладено зміст народження, розвитку та безперервності життя.

Троянда – улюблена квітка українців. Її дбайливо вирощували під вікнами домівок та вишивали на сорочках, адже ця квітка нагадує сонце.

Червона ружа є символом краси і чистоти.

Хміль. Узори, що нагадують листя хмелю, відносять до молодіжної символіки. Хміль дуже близький до символіки винограду. Бо несе в собі значення розвитку, молодого буяння та любові. Можна сказати, що узор хмелю – це весільна символіка.

Композиційні прийоми побудови орнаментів.

Художня якість вишивки великою мірою залежить від композиції вишитого виробу. Композиція – це творче поєднання різних елементів узору, але однакових за змістом, кольором, формою.

Композиція малюнка для вишивки повинна відповідати багатьом вимогам. Вона залежить від призначення, форми оздоблюваного виробу, якості матеріалу. Не можна, наприклад, оздоблювати легкі тканини важкою, щільною вишивкою. Узор вишивки повинен відповідати характеру переплетення ниток і роду волокон тканини, а сама вишивка – художнім вимогам до даного виробу. Вона в жодному разі не повинна заважати його практичному призначенню і водночас має робити виріб гарним. Кожен виріб потребує свого особливого композиційного вирішення.

Основні принципи створення композиції вишивки:

1. Деталі орнаменту мають відповідати один одному і основній темі вишивки.

2. Орнамент має відповідати площі тканини для вишивки, повністю або частково повторювати її контури.

3. Виріб має мати композиційний центр. Він розміщується в тій частині виробу, яка привертатиме найбільшу увагу.

4. Необхідно дотримуватись пропорційності – визначеного співвідношення різних елементів між собою і виробом в цілому.

5. Наявність симетрії між елементами.

6. Необхідно створювати ритм композиції – чергування однакових орнаментальних мотивів.

Загальне враження від композиції вишивки багато в чому залежить від колірної гами ниток.

- Яка гама кольорів використовується для техніки „занизування”, точної гладі?

Кольори можуть викликати певні емоції: червоний – радість, синій (холодний) – сум. Тому, підбираючи кольори ниток для композиції, необхідно враховувати й те, яке враження він повинен справити.

2. Побудова орнаменту в стандартній програмі Paint.

Щоб створити орнамент потрібно виконати певний алгоритм дій:

1. Запустити програму.

2. В меню Вид вибрати Масштаб→ Другой...→ 600%→ ОК.

3. В меню Вид вибрати Масштаб → Показать сетку.

4. Створити мотив орнаменту з допомогою кольору заливки кожної виділеної клітини за схемою або довільно.

5. Для створення орнаменту потрібно на панелі інструментів вибрати Выделение, прозорий фон, виділити мотив. Щоб його запам'ятати, в меню Правка вибрати Копировать. Відтворити мотив можна, вибравши в меню Правка командуВставить. Затиснувши лівою клавішою мишки відтворений мотив, перетягуємо його в потрібне місце. Якщо потребує композиція, то мотив орнаменту вставляємо потрібне число разів, виконуючи команди Правка → Вставить, і перетягуємо в потрібне місце, створюючи композицію

Джерела: простори інтернету

 
УРОК:  Як вишивати бісером?

1. Вставте нитку в голку і зробіть вузлик. З виворітного боку вставте голку в точку лівого нижнього кута. Нанизайте бісерину відповідного кольору і вставте голку в правий верхній кут. Підтягніть нитку. Пунктиром показана нитку з виворітного боку (рис. 1)

2. Вишиваємо весь ряд (рис. 2), дотримуючись порядок: голка виходить з лівого нижнього, нанизується бісер, голка вставляється в правий верхній кут. Чорна стрілка показує напрямок вишивання.

3. Закінчивши перший ряд, спускаємося на другий. У цьому випадку голка виходить з правої верхньої точки, а входить в ліву нижню точку (рис. 3-4). Третій ряд вишивається, як перший.

4. Дійшовши до фрагмента малюнка (мал. 5), перетяжки нитки з виворітного боку не робити, а вишивати частинами, з початку з одного боку, потім з іншого.

5. Якщо наступний ряд за схемою виявився коротшим від попереднього, можна не закріплюючи нитку, дрібними непомітними стібками (як можна ближче до бісерінамі), пройти до потрібного Вам місця і продовжити вишивати. Великі намистини можна пришити по закінченню роботи.

Джерело: простори інтернету

 

Урок: Форми чеського бісеру

Найменуваннярозмір  

Drops RH -

Каплевидний бісер із зміщеним отвором.

2/0, 5/0, 8/0

1

Rocailles RH -

Круглий бісерстандарт.

1/0, 2/0, 3/0, 4/0, 5/0, 6/0, 7/0, 8/0, 9/0, 10/0, 11/0,

12/0, 13/0, 14/0, 15/0, 16/0, 31, 32, 33, 34.

2

Rocailles SH -

Круглий бісер з квадратним отвором.

1/0, 2/0, 3/0, 4/0, 5/0, 6/0, 7/0, 8/0, 9/0, 10/0,

11/0, 12/0, 13/0, 14/0, 15/0, 16/0, 31, 32, 33, 34.

3

Macco RH -

Стіклярус.

1х1мм, 2х1мм, 4х1мм.

4

Delica RH -

Тонкий стіклярус.

1.3х1.3мм, 2х1.3мм , 4х1.3мм.

5

Unica RH -

Стіклярус.

1.6х1.6мм.

6

Tubes RH -

Стіклярус.

2х2мм, 2.5х2.5мм, 3х3мм, 3.5х3.5мм,

4х4мм, 4.5х4.5мм, 5х5мм.

7

Delica rounded RH -

Стеклярус з округленої основою.

1.3х1.6мм.

8

Tubes SH -

Стіклярус з квадратним отвором.

1.3х1.3мм, 1.7х1.7мм, 2х2мм, 2.2х2.2мм, 2.5х2.5мм,

3х3мм, 3.5х3.5мм, 4х4мм, 4.5х4.5мм, 5х5мм.

9

Squares SH -

Рубка.

2х2мм, 2.6х2.6мм, 5х2.6мм, 3.4х3.4мм, 7х3.4мм.

10

Squares round SH -

Рубка з заокругленими кутами.

2х2мм, 3.4х3.4мм.

11

SquaresSupTW SH -

Рубка скручена.

2х2мм, 4х2мм.

12

Tubes TwSH -

Стеклярус з квадратним отвором.

10х4мм, 15х4мм, 20х4мм.

13

SquaresTw SH -

Рубка скручена.

5х2.6мм, 7х3.4мм.

14

Squares RH -

Рубка.

2х2мм, 2.6х2.6мм, 5х2.6мм, 3.4х3.4мм, 7х3.4мм.

15

SquaresTw RH -

Рубка скручена.

2х2мм, 2.6х2.6мм, 5х2.6мм, 3.4х3.4мм, 7х3.4мм.

16

TrianglesTw RH - 

Бісер трикутнийскручений.

5х2.5мм, 7х3.5мм, 10х5мм.

17

Triangles RH -

Бісер трикутний.

2.5х2.5мм, 5х2.5мм, 3.5х3.5мм, 7х3.5мм, 5х5мм.

18

Triangles RH -

Бісер трикутний з трикутним отвором.

2.5х2.5мм, 7х2.5мм, 3.5х3.5мм, 7х3.5мм, 5х5мм.

19

StarTw RH -;

Шестигранний бісер.

6х6мм, 10х6мм, 15х6мм, 20х6мм.

20

Triangles TwTrH -

Бісер трикутнийскручений.

7х3.5мм, 10х5мм.

21

Pipes Bevelled RH -

Рубка зі скошеною стороною.

2.5мм, 3мм, 3.5мм, 4мм, 4.5мм, 5мм.

22

Erzatz RH -

Бісер з округленою основою.

2мм, 2.1мм, 2.2мм, 2.5мм, 3мм, 3.5мм, 4мм, 4.5мм,

5мм, 5.3мм, 5.7мм, 6.2мм, 6.7мм, 7.2мм, 7.7мм.

23

Longzatz RH -

Бісер з округленою основою.

3.3х2.2мм, 6.6х2.2мм.

 

24

Oblongs RH -

Подовгастий бісер.

5х3.5мм, 10х3.5мм.

25

Corolla RH - 

Рубка із закругленими гранями.

2.5х2.5мм, 5х2.5мм, 3.5х3.5мм, 7х3.5мм.

26

CorollaSupTw RH - 

Рубка скручена із закругленими гранями.

2.5х2.5мм, 8х2.5мм, 10х3.5мм.

27

Erzatz SH -

Бісер з округленою основою і квадратним отвором.

2мм, 2.1мм, 2.2мм, 2.5мм, 3мм, 3.5мм, 4мм, 4.5мм,

5мм, 5.3мм, 5.7мм, 6.2мм, 6.7мм, 7.2мм, 7.7мм.

28

Oblongs Bevelled RH-

Довгастий бісер зі скошенимизакругленою стороною.

3.5мм.

29

Triangles Extra TrH -

Бісер трикутний із закругленими кутами.

7х3.5мм, 10х5мм.

30

Farfalle RH -

Бісер подовгастий.

2х4мм, 3.2х6.5мм.

31

Drops Extra RH -

Каплевидний бісер із зміщеним отвором.

3.5х3.9мм.

32

Rocailles Crackled RH -

Круглий бісер з видом потрісканого шару.

1/0, 2/0, 3/0, 4/0, 31, 32, 33, 34.

33

Bugles RH -

Рубка

0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 5,

6, 6.7, 8.9, 11.1, 13.3, 15.6.

34

Bugles SH -

Рубка з квадратним отвором.

0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 5,

6, 6.7, 8.9, 11.1, 11.3, 15.6.

35

Bugles SH -

Рубка скручена з квадратним отвором.

3, 4, 5, 6, 6.7, 8.9, 11.1, 13.3, 15.6.

36

Bugles Sup TwH -

Рубка скручена з квадратним отвором.

1, 2.

37

BuglExSup Tw HH -

Рубка шестикутна скручена.

3, 5.

38

2cuts RH -

Рубка шестикутна.

8/0, 9/0, 10/0, 11/0, 12/0, 32.

39

 

BuglesHex RH -

Рубка шестикутна.

0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 5, 6, 6.7, 8.9, 11.1, 13.3, 15.6.

 

40

 

2cuts Bevelled RH -

Рубка шестикутна зі скошеною стороною.

8/0, 9/0.

41

 

BuglesHexTw RH -

Рубка шестикутна скручена.

3, 4, 5, 6, 6.7, 8.9, 11.1, 13.3, 15.6

42

 

2cutsSupTw RH -

Рубка шестикутна скручена.

11/0, 12/0.

 

43

 

BuglesHexSupTw RH -

Рубка шестикутна.

1, 2.

44

 

2cuts extra RH -

Рубка шестикутна.

9/0, 10/0, 11/0.

 

45

2cuts extra RH -

Рубка шестикутна із закругленою стороною.

10/0.

51

Cut Rocailles RH -

Круглий бісер.

8/0, 9/0, 10/0, 11/0, 15/0.

50

Charlottes RH -

Круглий бісер.

13/0.

49

3cuts RH -

Рубка шестикутна.

8/0, 9/0, 10/0, 11/0, 12/0.

48

2cuts RH -

Рубка шестикутна.

9/0, 10/0, 11/0, 12/0.

47

Cut Farfalle RH -

Бісер подовгастий.

2х4мм.

46

 

 

Джерело: простори інтернету

УРОК:  Різновиди швів  у вишивці бісером

 

Шов «НАЗАД голку» (2)

1 . Закріпіть і виведіть нитку на лицьову сторону. Нанизайте бісерину на голку.
2 . Посуньте бісерину по нитці до тканини . Проведіть голку на виворітну сторону з одного боку бісеріни .
3 . Підтягніть нитку. Виведіть голку на лицьову сторону з іншого боку бісеріни .
4 . Проведіть голку крізь бісерину .
5 . Підтягніть нитку. Проведіть голку на виворітну сторону за бісеріну .
6 . Підтягніть і закрепітe нитку.

Отвір зверху ( 3 )

1 . Закріпіть і виведіть нитку на лицьову сторону. Нанизайте бісерину на голку.
2 . Посуньте намистину по нитці до тканини . Покладіть бісерину на тканину отвором вгору.
3 . Проведіть голку на виворітну сторону з одного боку бісеріни .
4 . Подтянітe нитку. Знову проведіть голку на лицьову сторону крізь бісерину .
5 . Підтягніть нитку. Проведіть голку на виворітну сторону з іншого боку бісеріни .
6 . Підтягніть і закріпіть нитку.


Шов «назад голку» через кожну бісерину ( 2 )

1 . Закріпіть і виведіть нитку на лицьову сторону. Нанизайте бісерину на голку.
2 . Пришийте бісерину , повторивши кроки 2-4 способу 2 .
3 . Підтягніть нитку. Нанизайте друге бісерину на голку. Проведіть голку за бісеріну на виворітну сторону.
4 . Підтягніть нитку. Виведіть її нa лицьову сторону між бісерінамі .
5 . Проведіть голку через другу бісерину .
6 . Підтягніть нитку. Нанизайте третю бісерину на голку.
7 . Закріпіть бісерину на тканині аналогічним способом.
8 . Пришийте необхідне число бісерин аналогічним способом. Пришивши останню бісерину , проведіть нитку на виворітну сторону і закріпіть її .


Шов «назад голку» через окремі бісеріни (3)

1 . Закріпіть і виведіть нитку на лицьову сторону. Нанизайте три бісеріни на голку.
2 . Посуньте бісеріни по нитці до тканини . Проведіть голку на виворітну сторону за останньою бісеріну .
3 . Підтягніть нитку. Виведіть її між двома останніми бісерінамі .
4 . Підтягніть нитку. Проведіть голку крізь останню бисерину .
5 . Підтягніть нитку. Нанизайте на голку наступні три бісеріни .
6 . Посуньте бісеріни по нитці до тканини . Проведіть голку на виворітну сторону за останньою бісеріну .
7 . Підтягніть нитку. Виведіть її між двома крайніми бісерінамі .
8 . Підтягніть нитку. Проведіть голку крізь останню бисерину .
9 . Пришийте необхідне число бісерин аналогічним способом , повторюючи кроки 5-8 .
10 . Пришивши останню бісерину проведіть нитку на виворітну сторону і закріпіть її .


Шов «назад голку» ( 2 ) зі стіклярусом

1 . Закріпіть і виведіть нитку на лицьову сторону в точці А. Нанизайте бісерину на голку.
2 . Посуньте бісерину по нитці до тканини . Проведіть голку на виворітну сторону у краю бісеріни в точці В.
3 . Підтягніть нитку. Ви ведіть голку на лицьову сторону в точці С , відступивши від точки А на відстань, рівну довжині бісеріни .
4 . Підтягніть нитку. Нанизайте друге бісерину на голку.
5 . Підтягніть нитку. Проведіть голку на виворітну сторону в точці А.
6 . Підтягніть нитку. Виведіть її на лицьову сторону в точці D , відступивши від точки С на відстань, рівну довжині бісеріни .
7 . Продовжуйте пришивати бісеріни аналогічним способом.
8 . Нанизавши останню бісерину , проведіть голку на виворітну сторону між двома останніми бісерінамі .
9 . Підтягніть і закріпіть нитку.


Довгий шов «назад голку»
Виконуйте ряди довгого шва «назад голку» справа наліво.

1 . Закріпіть і виведіть нитку на лицьову сторону в нижньому лівому кутку першого стібка (точка А ) .
2 . Нанизайте бісерину на голку. Проведіть голку на виворітну сторону в точці В , відступивши від точки А вгору і вправо на одну клітинку .
3 . Підтягніть нитку.
4 . Знову виведіть голку на лицьову сторону в точці С , відступивши вліво від точки А на одну клітинку .
5 . Нанизайте бісерину на голку Проведіть голку на виворітну сторону в точці D , прямо над точкою А.
6 . Підтягніть нитку.
7 . Виведіть голку на лицьову сторону в точці Е , відступивши вліво від точки С одну клітинку .
8 . Продовжуйте пришивати бісеріни в ряд аналогічним способом.


Короткий шов «назад голку»
Виконуйте ряди довгого шва «назад голку» зліва направо.

1 . Закріпіть і виведіть нитку на лицьову сторону в нижньому лівому кутку першого стібка (точка А ) .
2 . Нанизайте бісерину на голку Проведіть голку на виворітну сторону в точці В , відступивши від точки А вгору і вправо на одну клітинку .
3 . Підтягніть нитку.
4 . Знову виведи ті голку на лицьову сторону в точці С , відступивши вправо від точки А на одну клітинку .
5 . Нанизайте бісерину на голку. Проведіть голку на виворітну сторону в точці D , відступивши вправо від точки В на одну нитку.
6 . Підтягніть нитку.
7 . Виведіть голку на лицьову сторону в точці Е , відступивши вправо від точки С на одне переплетення .
8 . Продовжуйте пришивати бісеріни в ряд аналогічним способом.


Чергування довгого і короткого шва «назад голку»

1 . Перший ряд. Закріпіть і виведіть нитку на лицьову сторону з правого боку, в нижньому лівому кутку першого стібка.
2 . Виконайте в ряд довгий шов «назад голку» справа наліво.
3 . Другий ряд. Виведіть нитку на лицьову сторону, відступивши вниз від нижнього лівого кута попереднього стібка на одну нитку.
4 . Нанизайте бісерину на голку. Проведіть голку на виворітну сторону через спільну з нижнім лівим кутом комірку на відстань від другого до останнього стібка попереднього ряду.
5 . Підтягніть нитку.
6 . Продовжуйте виконувати короткі стібки «назад голку» в ряд зліва направо.
7 . Продовжіть виконувати ряди по канві, чергуючи довгі і короткі стібки.
8 . Закріпіть нитку, переплітаючи її через стібки на виворітній стороні.

Джерелом є журнал «Бісер у вишивці»

 

Урок: Бісерна мозаїка

 

Бісерна мозаїка
Бисерная мозаика

У даній статті ми розповімо про те, що таке бісерна мозаїка. Адже любительки вишивки люблять іноді побалувати себе і іншими видами рукоділля. Способом бісерної мозаїки можна виготовити самі різні вироби і пояси, і браслети, і маленькі дрібнички, яку молодь називає "фенечками"... Найпростіший метод плетіння можна освоїти, виготовивши "божу корівку". Для її тільця вам знадобиться бісер чорного і червоного кольорів і тонка мідна проволка. Спочатку набираємо на проволку перший ряд з трьох бісеринок. Потім добираємо ще п'ять бісерин для другого ряду і пропускаємо крізь них, зустрічним ходом, другий кінець проволки. Отримані два ряди маємо посередині проволки і акуратно підтягуємо за обидва кінці. Набираємо на один кінець проволки сім бісерин для наступного ряду і пропускаємо крізь них зустрічним ходом другий кінець проволки. Таким же чином набираємо у відповідності зі схемою всі інші ряди. Для виготовлення вусиків набираємо на кожен кінець проволки по одній бісеринці, згинаємо кінці проволки петлями і скручуємо їх так, щоб намистинки опинилися на кінцях вусиків. Кінці проволки прибираємо в найближчий ряд і обрізаємо.

 

 

 

Мозаїку можна плести і іншим чином. Набираємо на нитку або проволку потрібну для першого ряду кількість бісерин. Добираємо ще одну бісерину для другого ряду. Пропускаємо нитку через останню бісеринку першого ряду, а потім знову через бісерину другого ряду (рис.). Нанизуємо на нитку ще одну намистину (рис.) і прикріплюємо її до верхнього ряду, як і попередню. Таким же чином виконуємо всі наступні ряди (рис.).

 

Бисерная мозаикаБисерная мозаика

Джерело: простори інтернету

Урок: Цікаві факти 

ЦІКАВІ ФАКТИ. ВИШИВКА БІСЕРОМ


У кінця XVIII до 80—90-х років XIX століття найбільшого поширення набула вишивка бісером. Малюнки й сам бісер надходили переважно з-за кордону. Основними центрами бісерного виробництва були Венеція та Богемія. Виробництво скла у Венеції має давні традиції, про що свідчать мозаїки собору Сан-Марко, будівництво якого розпочалося в X столітті. З 1221 року всі склодувні майстерні, з метою запобігання пожежам, були переведені на острів Мурано. Саме там і утворився центр з виготовлення бісеру, який упродовж тривалого часу залишався єдиним в Європі.У XVIІ—XIX століттях в Україні, крім гаптування, тобто вишивання золотом і сріблом, що виконувалися в монастирях черницями, існувало багато поміщицьких майстерень, де жінки-кріпачки вишивали речі панського побуту: скатерки, серветки, різноманітний одяг, предмети оздоблення інтер'єру. В цих майстернях жінки-кріпачки вишивали для поміщика та його родини різноманітні предмети побуту та одягу.

Венеціанська республіка пильно охороняла секрети виготовлення бісеру. Монополія Венеції зберігалася аж до кінця XVII століття, а на початку наступного конкуренцію їй склала Богемія. Різні методи виробництва були наслідком того, що існували й різні види бісеру: круглий — венеціанський і гранчастий — богемський.
Бісер продавався у вигляді так званих «бунтиків» — маленьких в'язаночок з 10—12 ниток, з'єднаних на кінцях печаткою фірми. Для створення одного бісерного виробу необхідно було 20—30 видів бісеру. Загальна ж кількість видів бісеру (за розміром, кольором) сягнула майже 1500. Найдавніші бісерні вишивки виготовлялися шитвом «у прикріп». Виконуючи його, нитка з нанизаним на неї бісером викладалася відповідно до контуру малюнка й прикріплювалася іншою ниткою. Пізніше у зв'язку з появою великої кількості дрібного бісеру, майстрині перейшли на вишивку за клітинками, подібну до вишивки хрестиком.
На початку XIX століття основою бісерних вишивок було полотно, в якому кожна сторона клітинки дорівнювала двом ниткам основи. Наприкінці 1830-х років почали використовувати для основи канву з паперу з круглими дірочками, відстань між якими відповідала розмірові бісеринки. Поява канви, хоч і спростила роботу майстринь, водночас значно погіршила естетичні й технічні властивості виробів. Пізніше почали використовувати канву з тканини, що значно збільшило розмір клітинок, отож і малюнка. Крім вишивки, для виготовлення бісерних виробів часто застосовували в'язання гачком.
Вишивка бісером широко побутувала як у вищих сферах суспільства, так і в поміщицькому середовищі. Вишивали не тільки доньки поміщиків, а й самі поміщиці, виготовляючи величезну кількість різноманітних виробів з бісеру для того, щоб прикрасити власний побут. Це різноманітні гаманці, сумочки, портмоне, чохли для меблів, вставки на ломберні* столики, обкладинки альбомів, картини (як із жанровими сюжетами, так і з різноманітними квітковими букетами, романтичними пейзажами).
Багато вишивали також і в монастирях на замовлення світських людей. Ці вишивки вирізнялися особливою досконалістю художнього й технічного виконання.
У панських майстернях жінки-кріпачки для потреб поміщика та його родини виготовляли численні вироби, які вражають складністю вишивки, на виконання якої витрачалось іноді по кілька років.
Вишиванням захоплювалися не тільки жінки, а й чоловіки. Образ губернатора, який вишиває, — то не лише творча фантазія Гоголя. Це був типовий факт того часу. За згадками сучасників, і сам Гоголь любив вишивати, але приховував це від сторонніх.
Джерело: простори інтернету